Logo
 Izbornik
 Članak
Pravila Scoutball-a
Ako netko ne zna...
15.05.2004.
Scoutball je tradicionalna izviđačka igra spretnosti, brzine i nadmudrivanja protivnika. 
 
Cilj: POBJEDA!  
Do pobjede se stiže na dva načina: 
1. Pobjeda pripada ekipi s većim brojem postignutih pogodaka tijekom utakmice. 
2. Izbacivanjem četvrtog od pet protivničkih igrača iz igre. U trenutku kad je i četvrti igrač izbačen iz igre utakmica se prekida. 
 
Ekipe: Scoutball ekipa sastoji se od pet igrača, neovisno o spolu (mogu igrati dečki i cure zajedno u ekipi).Igrači se izabiru prije utakmice i nisu dozvoljene izmjene tijekom meča. 
 
Izgled terena: Scoutball teren ima oblik pravokutnika. Dužina i širina proizvoljnih su dimenzija i ovise (cca. 20x10 m). Gol (vrata) može imati dimenzije od 90 - 120 centimetara, ovisno o veličini igrališta. Granice kutova i sredina terena vidljivo su označeni. Centar igrališta predstavlja sjecište dijagonala igrališta. Na centar igrališta postavlja se scoutball lopta. 
 
Izgled scoutball lopte: Scoutball lopta je valjkastog oblika dužine 20 - 25 centimetara i širine 10 centimetara. Masa scoutball lopte iznosi od 60 -120 grama. (npr. Vrećica od kolčića za šator tipa “Bohinj” (savica) ispunjena travom ili sl.) 
 
Izgled scoutball igrača: Scoutball igrač nosi maramu na lijevom boku. Marama mora biti zataknuta u hlače ili u trenirku (s trakom za vezanje) , ali ne zavezana ili na bilo koji drugi način osigurana od izvlačenja. Svi odjevni predmeti na gornjem dijelu tijela (majica, T-shirt ili sl.) moraju biti u hlačama i ne smiju onemogućavati pristup marami. Svaki član ekipe mora imati po jednu svijetlu i jednu tamniju majicu (radnu majicu patrole, ekipe ili sl.) – tj .ukupno dvije majice radi lakšeg raspoznavanja u igri. 
 
Trajanje scoutball utakmice: Regularni dio utakmice podijeljen je u dva poluvremena. Trajanje poluvremena iznosi od 5 minuta. Odmor između poluvremena traje 2 minutu. Ukoliko se igra sistem ispadanja tj. ako je u utakmici neophodan pobjednik tada se u slučaju neriješenog rezultata igraju se produžeci do zlatnog gola (ekipa koja prva postigne gol ili izbaci četiri igrača protivničkoj ekipi odnosi pobjedu). Organizator zadržava pravo promjene trajanja utakmice zbog organizacijskih razloga. 
 
Pravila scoutballa: Prije početka utakmice na centar terena postavlja se scoutball lopta. Igrači obje momčadi stoje izvan igrališta (iza vlastitog gola). Igrač koji “trči na loptu” mora stajati s lijeve strane gola (gledajući prema suparničkom golu) Na znak suca taj igrač trči prema lopti zadržavajući smjer kako bi izbjegao direktni sudar s protivničkim igračem. Iz istog razloga lopta se smije podignuti isključivo desnom rukom. 
Loptu igrač smije dodati suigračima direktno (“iz ruke u ruku”) ili pak dobacivanjem. Pogotkom (golom) se smatra lopta smještena iza gol linije vrata. Pogodak može biti postignut direktnim uguravanjem tj. polaganjem lopte u gol ili pak bacanjem lopte. 
Pri polaganju lopte u gol, igrač koji polaže loptu mora biti unutar terena. 
 
“OUT” - se sudi ako: 
1. igrač s loptom izađe izvan terena 
2. lopta bude bačena izvan igrališta 
U oba slučaja “out” izvodi ekipa čiji igrači nisu bili posljednji u dodiru s loptom. 
 
“KORNER” - se sudi ukoliko igrač s loptom izađe ili izbaci loptu iza vlastite gol linije. Korner izvodi ekipa koja nije izbacila loptu izvan terena. 
 
“MARAMA” - ukoliko igrač ostane bez marame u trenutku u kojem drži loptu u rukama, sudac isključuje tog igrača do sljedećeg gola bilo koje ekipe. Igrač koji je izvukao maramu može povikom “marama” ili “van” obavijestiti suca. Igrač bez marame ne smije uzeti loptu dok ne stavi maramu na lijevi bok.  
 
Loptu ubacuje u igru ekipa čiji igrač nije isključen iz igre u opisanom slučaju. 
 
“RUKA” - igrač kojem je izvučena marama ima pravo viknuti “ruka“ i time obavijestiti suca da mu je marama izvučena dok nije imao loptu u rukama. Sudac donosi konačnu odluku o (ne)isključenju igrača. Ukoliko igrač kojem je izvučena marama ne vikne “ruka”, sudac ima pravo pustiti prednost (čak i ako je protivnički igrač viknuo “marama”, ali je sudac prodijenio da je igrač kojem je izvučena marama u tom trenutku nije u rukama držao loptu). 
 
Ako je dosuđena ”ruka” loptu u igru ubacuje ekipa čijem je igraču izvučena marama. 
 
KAŽNJAVANJE IGRAČA: Sudac ima pravo isključiti igrača do sljedećeg gola ili do kraja utakmice u slučaju da: 
 
• igrač koji “trči na loptu” ne zadržava svoj smjer trčanja i time izazove izravni sudar s protivničkim igračem 
• igrač nogom “ide na loptu”  
• igrač grubo (udaranjem, izguravanjem s terena) ometa igru drugih igrača 
• igrač ne poštuje odluke suca 
• igrač psuje ili izaziva svađu / tuču među igračima 
• igrač baci na tlo izvučenu maramu 
 
Napomena: organizator zadržava pravo izmjena pravila o čemu će sudionici biti pravodobno obaviješteni! 
 
 
Pravila smo dobili od Organizatora natjecanja i možda se razlikuju od načina na koji inaće igrate ScoutBall, ali na ovom natjecanju ćete se iskljućivo morati pridržavati ovih pravila. 

 
Objavio: Dampas
 
Verzija za ispis